Indflydelser

Forældreindflydelse

Vi lægger vægt på forældreindflydelse, samarbejde og medbestemmelse.

Vi er privilegerede, fordi alle kender/kommer til at kende hinanden på en lille skole som Hundelev Friskole.

Du er altid velkommen til af få en uformel snak med lærerne og skolelederen, men direkte indfyldelse sker via klasseforældrerådene og skolebestyrelsesarbejdet, hvis du vælges ind i bestyrelsen.

2 gange årligt (i henholdsvis august og januar/februar) inviteres til arbejdsdag. Skolens forældre får mulighed for at være med i forældrefællesskabet, vedligeholde skolen og således få ejerskab til skolen.

Ejerskab kan også fås ved at deltage i morgensang, være hjælper til “onsdagsmaden” og være frivillig pedel.

Skolekredsen

Skolekredsen består af forældre og andre interesserede borgere, der ønsker at have indflydelse på Hundelev Friskole.

Det er kun som medlem af skolekredsen og/eller som forældre til børn på skolen, at du har stemmeret på generalforsamlingen. Som forælder til et barn på skolen, bliver du automatisk medlem af skolekredsen.

Det er også kun medlemmer af skolekredsen, der kan vælges til bestyrelsen.

Bliv medlem af Skolekredsen

For at blive medlem af skolekredsen kan du

1) indbetale kr. 100,00 til skolens konto i Sparekassen Danmark 9070-1625170105 eller

2) indbetale kr. 100,00 via mobilpay  til nr. 35964

Oplys dit navn, adresse og mailadresse, send evt. mail til ag@hundelevfriskole.dk.